PERCUSSIEBAND GOESTE MAJEUR
zo 7/06/26, 13-17u
OOIEVAARSFEEST IN HET KOKERPARK met
om 13u afsluitmoment van de PERCUSSIEBAND van Goeste Majeur en
van 13u15-13u45 (30') WORKSHOP 'PERCUSSIE- & ZANGCIRKEL'
met Juan Pardo & Aurore Lacrosse
KOM MEEDOEN!
Welkom op dit bruisende feest voor gans de buurt, aangeboden door alle partners van Buurthuis De Ooievaar, en ondersteund door Buurtwerk.
Kom mee genieten van een streepje muziek, animatie, workshops, een hapje en een drankje en vooral veel gezelligheid.
Waar? Kokerpark
Wieder zijn een bende ongehoord
En wonen al lange in de Brugse Poort
Percussie, ja, dat is ons leven
We blijven iedere dag van sjette geven
Djembé, conga, bendir en koebellen
Die instrumenten die gaan 't wel vertellen
We zijn der klaar voor, dus laat ons maar doen
Nog lang niet voorbij, ons muzikaal seizoen
't Publiek zal weer uit hun dak kunnen gaan
Geloof ons vrij, het is nog lang niet gedaan
De liefde is er en z'is groot!
We gaan aan de slag met allerhande percussie, amusement is de helft van het werk, en je kan niets verkeerd doen.
Welkom om aan te sluiten op onze wekelijkse oefensessie's!
Iedereen met veel, weinig of geen voorkennis en een portie engagement is welkom om vrij aan te sluiten in deze percussieband, waar ritme uit alle hoeken van de wereld aan bod komen.
Wekelijks repeteren we op maandagavond in buurthuis De Ooievaar in het Kokerpark (Gent), met een optreden hier en daar. Kom gerust mee trommelen of shaken, we laten ons graag al eens gaan...
In 2016 werd de percussieband van Goeste Majeur opgericht.
De vaste kerngroep bestaat uit 8 à 14 personen en krijgt regelmatig inspirerend muzikaal bezoek.
Professionele percussionisten begeleiden je doorheen eigen composities en arrangementen op basis van traditionele ritmes uit verschillende culturen (bv. Midden-Oosten, Balkan, West- en Centraal-Afrika, Zuid-Amerika, ...) aangevuld met eigen inbreng, improvisaties, eigen verzonnen ritmes en experiment in de groep.
Er is een maandelijkse samenwerking met het Rode Kruis - Opvangcentrum Wingene waar bewoners uitgenodigd worden door één van onze deelnemers, Dorine, om muzikaal te ontmoeten en te verbinden via een gezamenlijke compositie die die avond ontstaat.
Sinds 2019 wordt de percussieband soms mee op sleeptouw genomen door Bart Maris en begeleidt en improviseert hij met muzikanten ter plaatse.
Zo trekken we als pop-up fanfare 'Stampen & Blazen' samen de straat op.
In 2024-2025 begeleidt acteur/regisseur Wennie De Ruyck naar interactieve straatoptredens toe, met een eerste 'show' tijdens het buurtproject 'De Giganten' in De Brugse Poort (Bij' De Vieze Gasten).
Wil je graag meedoen?
Aansluiten kan steeds, graag via een mailtje naar info@goestemajeur.be of via ons online inschrijvingsformulier
... of gewoon afkomen op het moment zelf! Tot dan?
REEDS VOORBIJ...